• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Min måste oxå ha uppdaterats under dagen, för imorse var den inte uppdaterad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Vet du om inkomstuppgifterna för 2016 hos UC uppdateras då och då idag för mina har ännu inte uppdaterats..
Du får nog vänta till aug.. de jag känner som har minuc fick uppdaterat idag
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Du får nog vänta till aug.. de jag känner som har minuc fick uppdaterat idag

Tjena,

Skatteverket skrev till mig att eftersom jag ska betala tillbaks skatt och inte få tillbaks så får jag mitt slutskattebesked i början av augusti så i mitten av augusti kommer jag kunna se 2016 års inkomst på mil UC.

Kam det verkligen vara så?
Kanske att dom går igenom alla som ska få tillbaks i första hand?
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Mitt underskott av kapital ökade från 8k 2015 till 18k 2016. Det gav ingen påverkan av min UC som förblev oförändrad.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Mitt underskott av kapital ökade från 8k 2015 till 18k 2016. Det gav ingen påverkan av min UC som förblev oförändrad.
Mitt underskott av kapital minskade från 204.000 till 81.000 det hade ingen inverkan på mitt kreditbetyg.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja det är helt otroligt hur f-n fungerar UC:s system egentligen vet inte hur jag ska få bättre kreditbetyg. Om inte mitt förtroende för UC var lågt tidigare så är det helt raderat nu har inget förtroende alls längre för dem.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja det är helt otroligt hur f-n fungerar UC:s system egentligen vet inte hur jag ska få bättre kreditbetyg. Om inte mitt förtroende för UC var lågt tidigare så är det helt raderat nu har inget förtroende alls längre för dem.
Jag var totalt naiv och trodde att om man betalade ner sina blancolån och sina kreditkort så skulle det hjälpa men det har inte gjort någon skillnad alls.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Mitt underskott av kapital minskade från 204.000 till 81.000 det hade ingen inverkan på mitt kreditbetyg.

Haha jag som har struntat i att ta med alla ränteutgifter på min deklaration för att mitt underskott ska minska från typ 128.100kr till cirka 38.100kr. Jag kommer få mitt slutakattebesked i början av augusti och därmed kommer min inkomst uppdateras hos UC i mitten av augusti. Antagligen kommee inte mitt kreditbetyg bli bättre av det då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp